Menu

Ocenite vaše zdravlje

Ocenite vaše zdravlje

Ocenite vaše zdravlje

Ovo vam pomaže da steknete opštu ideju o sveukupnom stanju vašeg zdravlja u ovom trenutku tako da možete maksimalno da iskoristite vaše dalje putovanje i da odredite mesta na koja treba da obratite više pažnje. Možete da pitate vašeg lekara za test faznog ugla, ali pošto vam najverovatnije neće biti dostupan, napravio sam ovaj jednostavni kviz – adaptiranu mešavinu testova koje dajem pacijentima u svom zdravstvenom centru. I mada vam ne može dati PA broj niti vam može tačno reći kakvo je stanje vašeg zdravlja sa čisto naučne tačke gledišta, daje vam dobre pokazatelje vašeg opšteg zdravlja i istovremeno otkriva alarmantna mesta.

Ovo se razlikuje od rugih zdravstvenih testova koje ste radili jer vas ne pita za nivo holesterloa ili broj na vagi, zato ne paničite. Budite iskreni prema sebi dok odgovarate na ova pitanja; ne pokušavajte da varate dajući ''tačan'' odgovor za koji mislite da će povećati vaš broj poena. Ovde nema nikoga osim vas i ovih odgovora. Što iskrenije odgovorite, vaši rezultati će biti precizniji kao i vaša sposobnost da se promenite počevši od danas. Ostavite sebi dovoljno vremena da razmislite od svakom pitanju i mogućem odgovoru. Vratite se na kviz svaki put kada želite da vidite dali su se neki od odgovora promenili, kako način da sami sa sobom proverite svoj napredak. Takođe možete i da se ulogujete na vebsajt www.thewatersecretbook.com i da uradite onlajn verziju testa koji će za vas izračunati broj bodova i dati vam vaš lični zdravstveni profil.

 

• Uglavnom sam:

A.    Zdrav i srećan

B.     Relativno srećan, ali se ne osećam onako dobro kao što bih želeo

C.     Često depresivan, frustriran svojim zdravljem i emocionalno van kontrole

 

• Stres doživljavam:

A.    Stalno, nikad ne prestaje

B.     Češće nego što bih voleo da priznam

C.     Ponekad

 

• Ako bi moj najbolji prijatelj ili suprug/supruga ocenjivali moj strel, rekli bi da:

A.    Uglavnom mogu da se izborim sa tim, ali da imam svoje trenutke

B.     Da sam mrtav hladan

C.     Da se poptuno izgubim; mogu da postanem sasvim druga osoba.

 

• Produktivniji sam ujutru od većine ljudi koje znam:

A.    Uh, ponekad; zavisi

B.     Da, uglavnom stalno

C.     Nikad, uvek moram da nadoknađujem stvari i energija mi je hronično niska.

 

• Kada ljudima kažem koliko imam godina, oni:

A.    Su iznenađeni; izgledam mlađe

B.     Nisu iznenađeni; moj izgled odgovara mojim godinama

C.     Pokušavaju da ne priznaju da izgleda starije

 

• Vreme sa prijateljima provodim:

A.    Jednom ili nekoliko puta nedeljno, bez obzira na sve

B.     Jednom mesečno – možda, ako uspem da se uklopim

C.     Skoro nikad; ko još ima vremena za to?

 

• Kad razmišljam o sledećem poglavlju u mom životu, obično:

A.    Sam uzbuđen i jedva čekam ono što će mi život doneti

B.     Užasnut sam; brinem zbog budućnosti

C.     Ne mislim i ne brinem o tome.

 

• Dodatke ishrani uzimam:

A.    Svaki dan

B.     Kad se setim; povremeno

C.     Nikad

 

• Osećam potrebu da pijem vodu:

A.    Uz obroke tokom dana

B.     Redovno; obično nosim flašu vode

C.     Retko

 

• Spavam:

A.    Stvarno dobro; nema nikakvih problema

B.     Onako; ne budim se osvežen baš svaki dan

C.     Ne baš dobro; voleo bih kad bih mogao da spavam kao beba. Ponekad uzimam pilulu za spavanje.

 

• Fizičkom aktivnošću (npr. ples, rad u bašti, joga, džoging, pešačenje):

A.    Povremeno, ali ne baš zdušno

B.     Većinu dana u nedelji; volim da forsiram sebe

C.     Retko; jednostavno neman vremena ili motivacije.

 

• Patim od nadutosti i/ili problema sa varenjem(dijareja, vraćanje kiseline, gorušica, zatvor, gasovi, neredovno pražnjenje creva, sindrom nervoznih creva, bolovi u stomaku, itd.):

A.    Vrlo retko, skoro nikad

B.     Periodično

C.     Hronično; pogledajte moj ormarić sa lekovima

 

• Smatram da je moja težina:

A.    Skoro idealna; zadovoljan sam

B.     Mogla bi da se promeni; toliko puta sam probao da izgubim pet kila pomoću raznih dijeta.

C.     Ne mogu da je stabilizujem; imam spor metabolizam i mrzim to. Takođe Mrzim dijete.

 

• Kad se pogledam u ogledalo, vidim.

A.    Više znakova starenja nego kod drugih mojih godina; nisam baš zadovoljan svojim godinama.

B.     Mnogo dubolih bora, mlitavu kožu i starosne pege; mrzim svoje godine.

C.     Mladolik izgled za moje godine; zadovoljan sam svojim godinama.

 

• Njavažnija osoba/ljudi u mom životu je/su:

A.    Moja porodica

B.     Ja

C.     Ne mogu da odlučim.

 

              Bodovi

 

• a=3; b=1; c=0

• a=0; b=1; c=2

• a=1; b=3; c=0

• a=1; b=1; c=0

• a=3; b=1; c=0

• a=3; b=2; c=0

• a=3; b=0; c=1

• a=3; b=1; c=0

• a=1; b=0; c=3

• a=3; b=1; c=0

• a=1; b=3; c=0

• a=3; b=1; c=0

• a=3; b=2; c=0

• a=1; b=0; c=3

• a=1; b=3; c=0

 

Saberite poene. Zatim oduzmite:

·         5 poena ako pušite;

·         5 poena ako pijete, u proseku, više od dva alkoholna pića dnevno;

·         5 poena ako uzimate bar jedan obrok dnevno koji se uglavnom sastoji od prerađene hrane.

 

Šta kažu poeni?

            40-44: uzor

            25-39: prosečna osoba

            11-25: posrćete

            0-10: jedva se držite

 

Naravno, što je vaš rezultat viši, vi ste zdraviji (i vrednost vašeg faznog ugla je verovatno veća); što je vaš rezultat niži, imaćete više koristi od onoga čemu ova knjiga može da vas nauči. Ako imate manje od 10 poena, vi ste pravi kandidat da ozbiljno shvatite svaki koncept u ovoj knjizi i da onoliko brzo koliko to vama odgovara počnete da primenjujete Tajnu vode u vašem životu. Imajte na umu da je potrebno vreme da vaše telo reaguje na promenu u načinu života kolika god ona bila. Dozvolite sebi period uhodavanja kako biste ove navike uveli zauvek. U stvari, neke od ovih navika mogu da stvore nove neuronske veze u vašem telu. Baš tako: mozak nije onoliko okoštao koliko se ranije mislilo. Od trenutka kada odlučite da ove ideje primenite u vašem životu vi počinjete da pravite fizičke, neurohemijske i hormonske promene u vašem telu koje će vam doneti boljitak – one koje će vas potržati u nasotjanju da postanete najbolji mogući.